írta: bigcsabika (2018-01-15)
1989-ben az LS400-at két dugattyús, úszónyerges 275 mm-es féktárcsával szerelték. Az első három év vásárlói visszajelzései alapján kiderült, hogy alul vannak méretezve.1993-tól a féktárcsa méretét 296mm-re módosították. Sajnos a növelt féktárcsa átmérő sem hozta meg a várt eredményt. 1995-ben jött az UCF20 aminek az első fékét teljesen átgondolták. Féknyergei 4 dugattyús álló nyergek lettek, illetve a féktárcsa átmérőjét 315mm-re növelték. Az új fékkel sokkal nagyobb fékhatást értek el, ami már bőven megfelelt az elvárásoknak. Az UCF10-és az UCF20 futóművében nem sok változtatás van, így van lehetőség az erősebb fék felszerelésére egy két alkatrész kicserélésével (féklemez, talpasgömbfej)
Az ABS jeladót óvatosan mozgassátok kiszedéskor nehogy megsérüljön !!!
Megemeljük és felbakoljuk! Kereket levesszük. fékcsövet lekötjük majd elszorítjuk. ABS jeladót széthúzzuk , fékkopás visszajelző csatlakozóját széthúzzuk, kormányösszekötő gömbfejet lekötjük, felső trapéz gömbfejet és alsó talpas gömbfejet kikötjük, Ez után egybe kijön az egész csonkálvány.
Képekben már az összeszerelés látható az UCF20 kerékaggyal.
Itt már teljesen összeszerelve látható
írta: bigcsabika (2017-04-30)
Az LS első lámpa cseréje nem bonyolult művelet. Egy amatőr szerelő is gyorsan kicseréli.
Szerszámok:
Csillag csavarhúzó.
10-es T-kulcs vagy crova.
Pici lapos fejű csavarhúzó (Egy csatlakozó széthúzásánál segítség)
Elsőnek a helyzetjelző lámpát kell eltávolítani amit egy csillagfejű csavar rögzít felülről. Majd kézzel a képen látható nyíl irányában meg kell feszíteni, hogy a lámpából kipattanjon.
Egyszerre előre és kissé kifelé.
Az izzót foglalatostól kicsavarod és már le is jön a helyzetjelző. Majd a 10-es T-kulccsal felülről a három csavart kitekered és oldalról a sárvédőnél lévő 1db anyát.
Ezután már csak a két izzóról kell a csatlakozót kézzel lehúzni és a pici laposfejű csavarhúzó segítségével az alattuk lévő fehér stekkert szétszedni.
Ezek után fordított sorrendben visszaszerelni az új lámpát és gyönyörködni benne
Jó szerelést!
írta: bigcsabika (2017-04-02)
Ha a légzsák lámpa (Air Bag) világít, akkor valamilyen gond van a légzsákokkal. Ez azonban nem mindig van így. Egy ülés alatti csatlakozó véletlen széthúzása takarításnál, vagy egy kormány leszerelés után is tud világítani a hibalámpa. Ezt úgy tudjuk meg, hogy a hibát töröljük a rendszerből, és ha rövid időn belül nem kezd el megint világítani, akkor nem a rendszerrel volt a baj.
Szükséges szerszámok/kellékek:
- 2db 1-1,5 méteres vezeték
- 2db pici saru
Itt egy kép a világító légzsák lámpáról
Kettő 1-1,5 méteres vezetéket kell előkészíteni a végén két pici saruval.
Csatlakoztassa a két vezetéket a baloldalon a műszerfal alatt lévő OBD1-es
csatlakozóba a képen látható két helyre. A fekete vezeték a TC, a barna vezeték az AB aljzatba van bedugva.
Fekete: TC
Barna: AB
Ha ez kész akkor keresni kell egy testelési pontot az autón. Talán a legrövidebb a B oszlopon lévő kapcsoló csavarja. A gumi burkolatot kicsit fel kell szedni róla és így odaférünk a test pontunkhoz.
1. Kapcsoljuk a gyújtást ACC vagy ON állásba, majd várjunk kb 6 másodpercet.
2. Most a két vezetékünknek felváltva testet kell adnunk. Nagyon fontos a testre érintés időzítése. A vezetékeket 1 másodpercig kell a testen hagyni és a következő vezeték 3 másodpercen belül legyen a testre érintve.
A legvégén az utolsó vezetéket hagyjuk testen 3-4 másodpercig. Tehát a testre érintés sorrendje a következő.
TC+AB+TC+AB+TC utolsónál testen hagyjuk pár másodpercig.
Ha mindent jól csináltunk, akkor a légzsák lámpa gyorsan kezd villogni, majd elalszik.
Ha nem villog gyorsan, akkor az időzítéssel volt a baj. Próbáljuk meg többször is, mert sikerülnie kell. A testre érintés 1 másodperces idejének +/- 0,5 másodperces tűréshatára van.
Szóval 0,5-1,5 másodperces intervallumba kell testelni minden érintést. Nekem harmadikra sikerült amikor először próbáltam.
Nem bonyolult, vágjatok bele nyugodtan.
Jó szerelést!